NOVICE

Novice
Povezave
   Jamarski klub Krka

za leto: 2008 2009 2010 2011 2012 2013 2014 2015 2016 2017 2018 2019 2020 2021 2022 2023 2024

Brezno nad Malo vasjo (17.12.2017)
Včerajšnja zimska pravljica se je za tri jamarje začela in končale vse prej kot to. Po jutranji kavi v Gradičku se s težavo, ker je zunaj mraz le odpravimo našemu cilju naproti - izmeriti in razopremiti naše brezno nad Malo vasjo, kjer smo v tem letu naredili že devet akcij. Pri pisanju dostopa so nam delo oteževale pred dnevi podrte smreke. Peš smo jo mahnili čez zasnežen gozd in kmalu že vonjali podzemni svet. Hitro smo prišli na dno brezna in pričeli z delom. Merjenje nam je šlo kar hitro od rok, čeprav kmalu ni bilo na nas čistega dela, kamor bi lahko obrisali blatne roke. Velik plus je bil poznavanje jame, tako da smo vizure hitro določili in jamo razopremili. Okoli 12.30 ure smo že prilezli na plano s kupom umazane opreme, kjer nas je pričakal Leopold s pravkar kuhanim čajem. Mmmm, kako je prijal, še bolj pa topla voda s katero smo si za silo umili blatne roke in obraze. Potem pa hitro v suha oblačila in na nedeljsko kosilo :)
Udeleženci: Leopold Bregar, Mateja Podržaj, Primož Bregar, Tanja Podržaj

Predavanje o jamarski odpravi (15.12.2017)
Tokrat smo se jamarji družili malo drugače kot nam je v navadi. Naš klub je namreč organiziral predavanje o jamarski odpravi v Mehiki. Predaval nam je Klemen Mihalič član Jamarskega kluba Novo mesta, ki se je kot edini predstavnik iz Slovenije pridružil pisani mednarodni ekipi jamarjev pri raziskovanju globokih jam v Mehiki. Glavni cilj odprave je bil odkriti nadaljevanje Sistema Cheve, kar bi lahko dosegli s težavnim potapljanjem v sifonih na globini skoraj 1500 metrov, ter z raziskovanjem še neodkritih suhih rovov. Predavanje je bilo zanimivo in poučno tudi za vso prisotno publiko, ki se z jamarstvom ne ukvarja tako intenzivno kot jamarji.Predavanje, ki je bilo na Jurčičevi domačiji so omogočili Zavod Prijetno domače in Turistično društvo Muljava.
Udeleženci: Anton Kutnar, Leopold Bregar, Mateja Podržaj, Primož Bregar, Tanja Podržaj

Nove jame pri Grosupljem (25.11.2017)
Na tokratni jamarski akciji smo bili uspešni predvsem zaradi vaščanov iz okolice Grosupljega, ki so nam prijazno pokazali nove vhode jam. Vhod v našo prvo raziskano jamo se je odprl na gozdni poti med sečnjo in naključni pohodnik nas je o tem obvestil že v poletnem času. Po začetnem ozkem vhodnem delu brezna je sledila širša podorna notranjost. Nadaljevanje pa je bilo zopet ozko ter na dnu okrašeno z lepimi kapniki. Dosegli smo dno pri -20m. Domačini so nam tekom raziskovanja pokazali še tri jame. Raziskali smo še brezno v neposredni bližini. Gre za brezno z velikim vhodom, ki se ravno tako nahaja na poseki. V breznu je sicer polno vejevja ampak kljub temu se nam je uspelo prebiti do nadaljevanja in končne globine brezna -18m. Sledil je ogled vhodov še dveh jam ki se nahajata na izrazitem kraškem terenu. V prihodnosti raziščemo tudi ti dve novi jami, upamo da nas presenetita. Zahvaljujemo se vsem domačinom, ki ste nam pri tem pomagali.
Udeleženci: Frenk Jenkole, Leopold Bregar, Tanja Podržaj

Pesa (21.10.2017)
Obiskali smo 90 metrov globoko jamo z dokaj neobičajnim imenom, a če malo pokukamo v preteklost, ime dobi svoj smisel. V bližini vhoda stoji nekakšen bunker, kjer so nekoč hranili peso za krmljenje divjadi. Tako kot vedno smo se tudi tokrat ob fotografiranju v jami imeli odlično predvsem je bilo prisotne veliko dobre volje in tudi sreče. Pri vzponu iz jame se je od stene odlepila velika skala, ki pa je padla na tla poleg nas. Previdnost je mati modrosti pravi pregovor, katerega se jamarji še kako držimo. L.B.
Udeleženci: Frenk Jenkole, Leopold Bregar, Mateja Podržaj

Brezno nad Malo vasjo (24.09.2017)
Po nekaj mesecih od zadnje delovne akcije smo se ponovno lotili težavne ožine. Ni bilo malo dela ampak nam jo je končno le uspelo prebiti. Tanja in Leopold sta se po širjenju prva dva spustila v nove dele brezna. Ker jima je zmanjkalo vrvi sta se vrnila k zunaj čakajočim, Bojan, Tone in Mateja so ju pričakali z odprtim šampanjcem. Nadaljnjih 100m smo kot je v naši navadi obeležili tudi s peko klobas :)
Udeleženci: Anton Kutnar, Bojan Grčman, Leopold Bregar, Mateja Podržaj, Primož Bregar, Tanja Podržaj

Lijak (01.09.2017)
Skupaj s sojamarji iz Jamarskega kluba Novo mesto smo obiskali jamo Lijak katero raziskujejo.Gre za požiralnik, ki je nastal v coni med dvama različnima kamninama. V notranjosti se zato pojavi voda, ki teče po več metrov globokih meandrih. Na večjih stopnjah so se zato pojavili lepi sigasti slapovi po katerih teče voda. Globina jame je okoli 140m dolžina pa skoraj že 500m. Z fotografsko opremo, ki jo premorem smo za zbornik Dolenjski kras naredili nekaj fotografij.
Udeleženci: Leopold Bregar

Velika ledena jama v Paradani (16.07.2017)
Ta vikend sem se kot edini predstavnik JK Krka udeležil dvodnevne medklubske jamarske akcije. V Paradano smo se s sojamarji odpravil v petek zvečer in po večurnem spustu do bivaka (-695m) prišli ob 4h zjutraj. Po kratkem spancu se v dveh ekipah lotimo raziskovanja jame. Pregledali smo dvorano "MMM" oprezali za nadaljevanji ter prebili ožino na globini -750m v bližini "Moria", kjer se jama nadaljuje z manjšim rovom. Zvečer v bivaku zasluženo povečerjamo ter končno zasluženo odšli k počitku. Jutro se je začelo zgodaj saj smo pospravili bivak ter se ob 9h začeli vračati proti površju. Naporen vzpon bi bil lažje premagan, če udeleženci ne bi bili dodatno obteženi s "prasicami" kot jim pravimo jamarji :) Sončen nedeljski dan smo ujeli v poznem popoldnevu, izvedli obvezen krst ter se odpravili proti domu.L.B.

Snežna jama (25.06.2017)
Tokrat smo si gledali Snežno jamo oziroma najvišje ležečo turistično jamo v Sloveniji. Jamo in njeno notranjost so odkrili jamarji, člani kluba Črni galeb iz Prebolda leta 1981. Starost jame se ocenjuje na 10-12 milijonov let. Z vhodno ledeno dvorano, katere podoba se iz leta v leto spreminja, je ustvarjena rajska podoba kraškega podzemlja. To podobo dopolnjujejo razpadajoče in aktivne sigaste tvorbe: stalaktiti, stalagmiti, mogočni tudi od 5 do 21 m visoki stebri, baldahini, sigaste ponvice, kijasti kapniki iz jamskega mleka malgonita in drugo jamsko okrasje. S karbidovko v roki in ob vodstvu izkušenega jamarja je bil ogled jame še bolj domač in čaroben.L.B.
Udeleženci: Frenk Jenkole, Leopold Bregar, Primož Bregar

!!!Nove jame na Stojni (02.05.2017)
Predpraznične in praznične dni jamarji radi izkoristimo za jamarijo oziroma vse kar spada k raziskovanju jam. Aprilski vremenski vpliv je bil obremenilen saj se nikakor nismo znali odločiti ali bi izpeljali vsakoletno taborjenje ali ne. Sledile so boljše napovedi in prva ekipa treh zagretih jamarjev je zbrala pogum in ki so v gozdove Strmeca odšli že v petek 28.4. in si postavili taborni prostor. Urban, Tomaž in Jani so si skupaj z Bojanom ogledali nove vhode jam in nato pridno nadaljevali z raziskavami. Bili so uspešni saj so v treh dneh uspeli raziskati in izmeriti štiri nove objekte. Zato jih je zasluženo z obiskom počastil sam predsednik kluba in jim vlil dodatnega veselja za delo ter jih obenem dodatno oskrbel tudi s zalogami hrane. Tudi Tanja in Leopold sta razmišljala o jamarstvu in se tako malo pozneje oziroma takoj po obveznostih 1.maja odpeljala do Prigorice. Po pripravi plana raziskovanja pa se je žal le-ta izjalovil saj je bila Tanja obveščena o jamarski nesreči v Špeharjih.Sledila je ena ura obveščanja reševalcev nato pa so šli vsak po svoje.Ekipa se je namreč bila primorana ločiti.
Udeleženci: Bojan Grčman, Leopold Bregar, Tanja Podržaj

Čukovina (28.04.2017)
Petek popoldan smo preživeli v prostorih Čukovine, kjer smo izvedli predavanje iz prve pomoči, ki je bilo še zlasti namenjeno letošnjim tečajnikom. Frenk nam je na začetku podal predavanje iz osnov zaustavljanja krvavitev, imobilizacijo zlomov in zvinov ter kako ravnati v primeru podhladitve. Sledil je praktični prikaz oživljanja in položaj nezavestnega. Vsak izmed udeležencev se je lahko preizkusih v oživljanju, vadili pa smo tudi primere zaustavitve krvavitve in imobilizacijo. Na koncu pa se je predstavila še oprema, ki jo za potrebe intervencij uporablja RC Novo mesto.
Udeleženci: Aleš Globokar, Frenk Jenkole, Tanja Podržaj

Brezno nad Malo vasjo (19.03.2017)
Minula kopaška akcija je obrodila sledove saj smo se prebili v vertikalo. Tokrat dovolj opremljeni poskrbimo za opremljanje jame in se spustimo do navideznega dna. Med spustom smo v steni opazili okno skozi katerega se pride v kamin. Primož ga je tehnično splezal v celoti in sicer do višine dvajsetih metrov. Ker na vrhu kamina ni bilo potencialnega nadaljevanja smo pri pregledu dna pod kaminom bili bolj uspešni in našli nadaljevanje brezna. Tokrat smo akcijo zaključili ob ognju, peki klobas in nismo pozabili niti na pranje klubske opreme :) L.B.
Udeleženci: Frenk Jenkole, Leopold Bregar, Primož Bregar

Brezno nad Malo vasjo (12.03.2017)
Nedeljsko toplo vreme nas je zvabilo v gozdove nad Dobrepoljsko Malo vasjo. Z vztrajnim iskanjem potencialnih jamskih vhodov smo našli malo bolj zanimivo jamo. Na začetku je kazalo, da gre le za pet metrsko mišnico iz katere ne bo nič ampak izkušnje so pokazale da je še kako prav da smo se lotili kopanja. Na globini petih metrov smo se po številnih izvlečenih vedrih zemlje in skal prebili skozi čep. Navidezno dno jame pod sabo skriva vertikalo katere dno s petdeset metrsko vrvjo nismo dosegli. Ker se je tudi dan že nagibal na večer je bil čas da se poslovimo od jame.Z raziskovanjem bomo kmalu nadaljevali in takrat na dan prinesli tudi fotografije iz globin.L.B
Udeleženci: Frenk Jenkole, Leopold Bregar, Mateja Podržaj, Primož Bregar

Stena Poltarca (12.03.2017)
Spet je leto na okoli.Jamarji smo se zbudili iz zimskega spanja in zaceli z izobrazevanjem.Opremili so tri smeri nabijali svedrovc preckanje vozla precnica. Vzdusje je bilo super.
Udeleženci: Blaž Primc, Jani Perovšek, Tomaž Hrovat, Urban Slana, Žan Jakob Stariha

Krska jama (04.03.2017)
Tudi letos smo sodelovali na jurcicevem pohodu.za nekatere je bil vec kot odlicen trening. Pohodnikov je bilo veliko, zanimanja tudi. Nekajkrat smo bili tudi vodniki po jami za kar smo bili lepo poplacani z malico od TD Krka(pinkihvala) Pohodnikom smo obljubili da se drugo leto spet vidimo na istem kraju.
Udeleženci: Aleš Globokar, Jani Perovšek, Primož Pahar, Tomaž Hrovat, Urban Slana

Vrhuski kucelj pri Hinjah (26.02.2017)
Za nedeljsko akcijo v Suhi krajini smo se prek sms-ov dogovorili precej pozno zvečer, ko je večina zemljanov že spala. Vse se da če se le hoče:) Zjutraj v Zagradcu poberemo Tanjo in se odpeljemo do Vrha pri Hinjah, kjer se pri Lovrečevem Janezu-lastniku parcele ustavimo na čaju in kavi. Prevozili smo še nekaj metrov nato pa smo jo opremljeni mahnili peš proti naši polšni. Z delom (beri širjenjem)smo takoj začeli in v dveh urah dobro odprli vhod iz katerega solidno piha. Vmes se nam je pridružila Barbara in njen oče, ki je povedal veliko zanimivega o zgodovini na lokaciji vhoda. K novi jami se še vrnemo saj smo tokrat nadaljevali pot na Cerkniški pustni karneval. L.B.
Udeleženci: Barbara Novak, Frenk Jenkole, Leopold Bregar, Mateja Podržaj, Primož Bregar, Tanja Podržaj

!!!Laboratorij Tular-Kranj (19.02.2017)
Tudi jamarjem kdaj prija, da se namesto raziskovanja jam, raje podajo kam drugam. Ker novega znanja nikoli ni preveč in se Leopold že nekaj časa dogovarja za obisk jamskega laboratorija Tular v Kranju, smo nedeljsko dopoldne izkoristili za potepanje po Gorenjski. Tam sta nas nasmejanih obrazov pričakala Gregor in Magda Aljančič. Sledila je prava strokovna ekskurzija. Na začetku je Gregor povedal nekaj o sami jami, ki jo je v namen preučevanja življenja človeških ribic, leta 1960 preuredil v laboratorij jamski biolog Marko Aljančič. Kmalu zatem smo vstopili v podzemni svet, kjer smo že kmalu lahko opazovali človeške ribice, ki je zelo podoben njihovemu naravnemu okolju. Skupaj z Magdo sta nam pojasnila marsikaj zanimivega o njihovem življenju v jamah, razmnoževanju, prehranjevanju, onesnaževanju njihovega ekosistema in preostalih dejavnikov, ki ogrožajo njihovo življenje. Posebej se nam je vtisnila v spomin črna človeška ribica, ki je od svoje sorodnice različna ne le po barvi, temveč tudi po velikosti. Zares, pogled nanjo je bil dih jemajoč. Ker živi samo v Beli Krajini, jo je potrebno toli
Udeleženci: Frenk Jenkole, Leopold Bregar, Mateja Podržaj, Primož Bregar, Tanja Podržaj, Žan Jakob Stariha

Gorjanci z JKB (12.02.2017)
Nedelja je za jamarje običajno dan ko raziskujemo jame. Tokrat sva se pridružila akciji Jamarskega kluba Brežice kjer smo se skupaj lotili novoodkritega in kadečega se Zmajevega gnezda na Gorjancih. Dobro prepihan vhod in ožino smo poširili in nadaljevali z odkopavanjem ilovnatega čepa, ki je preprečeval prehod v globino. Uspeli smo se prebiti toliko da smo videli v globino iz katerega solidno veje topel zrak. Z delom smo zaključili ob 14h saj je bil za nekatere od članov JKB dan brez dobrega spanca dolg tako kot za naju povratek domov. Jamarski dan v osrčju Gorjancev je bil zabaven predvsem pa delaven. Več naJK BREŽICE video L.B.
Udeleženci: Leopold Bregar, Tanja Podržaj

Krška jama (31.01.2017)
Ledeni kapniki so glede na mile zime v zadnjih letih v jamah že prava redkost. Izkoristil sem priložnost in v Krški jami naredil nekaj testnih in tudi uporabnih fotografij. Namreč staro iztrošeno fotografsko opremo sem zamenjal z novo katero sem tokrat stestiral v domačih logih. L.B.
Udeleženci: Leopold Bregar

Željnske jame (21.01.2017)
Zimsko obdobje je primerno za pregled terenov saj se nam v snegu prepihani vhodi kar sami razkrijejo. Večina takih vhodov v letnem času skoraj ni mogoče najti. Ker je snežna odeja ravno prav debela za iskanje jam smo tokrat pregledali teren nad jamo Ebenthal.V težko prehodnih razmerah smo oblazili več vrtač se tlačili v grmovje a kljub temu nismo našli kar smo iskali. Da pa se jamarski dan ne bi prehitro končal smo se zapeljali še do Željnskih jam in si ledeno okrašeno jamo ogledali in napravili nekaj fotografij. L.B.
Udeleženci: Leopold Bregar, Tanja Podržaj

Jama Ebenthal (07.01.2017)
Trenutno so idealne razmere za raziskovanje vodnih jam, voda se umika in s tem se razkrivajo novi podzemski rovi in dvorane.Sobotno jutro je bilo zelo hladno ampak vseeno smo se dobili na Dvoru kjer je bilo šestnajst stopinj pod ničlo.Preoblačenje v Polomu pa je potekalo pri še nekaj nižjih temperaturah.V notranjosti jame ni bilo toplo ampak nasprotno,močan prepih je v jamo prinašal hladen zrak,kateri se je šele na stotih metrih globine pomešal s toplim zrakom jame.Po predhodni merilni ekipi sojamarjev iz JKNM je bil tokrat namen akcije širjenje razpoke skozi katero se je na zadnji akciji slišalo bučanje vode.Ker se je voda medtem umaknila in bučanja nismo zaznali smo zato preverili vsako špranjo, premikali in razbijali skale ter napenjali ušesa.Odkrili smo še nekaj stranskih v večini primerov slepih rovov.Razvejana jama premore prostornime rove in tudi večjo dvorano v katero smo se skozi podor le s težavo stlačili.Bilo je zanimivio,vroče in tudi hladno ko smo ob osmih zvečer prišli ven. Sibirski mraz nas je pregnal v toplo zavetje lokala Srna. Akciji se je pridružil Pero Gliha(JKNM) L.B.