NOVICE

Novice
Povezave
   Jamarski klub Krka

za leto: 2008 2009 2010 2011 2012 2013 2014 2015 2016 2017 2018 2019 2020 2021 2022 2023 2024

Dobrepoljske jame (26.12.2016)
Praznične dni jamarji radi izkoristimo za obisk ali raziskovanje jam. Tokrat sva združila oboje in imela kaj videti. V Dobrepolju oziroma na Mali gori in tudi v vznožju nje je veliko jam. Bolj kot ne so vaščanom najbolj znane tiste, ki so v bližini naselij ali gozdnih poti. Dve novi brezni so nama pokazali, ostale jame pa sva sama našla. Ogledala sva si vsakih nekaj, da pa je bil dan popoln sva poleg ostalega jamskega živeža v jami naletela na tri proteuse. Z dobro organizacijo sva tako obiskala pet jam za šesto pa ni bilo več časa, čeprav sva tako rekoč že stala pred mogočnim vhodom. Med ogledom jam sva obujala spomine na jamarske akcije, ko smo se po cele dneve klatili po jamah in pisali zapisnike :) L.B.

Podpeška jama (18.12.2016)
Po predhodnem dogovoru z Jamskim Frenkom, smo okrasili vhod v Podpeško jamo. Frenk, ki običajno v času obiska notranjosti jame poskrbi za osvetlitev jame je bil naše dobre volje zelo vesel, vaščani pa so bili navdušeni.L.B.
Udeleženci: Frenk Jenkole, Leopold Bregar, Tanja Podržaj

Skup speleologa Hrvatske (19.11.2016)
Včeraj smo se skupaj s kolegi iz JK Novo mesto udeležili t.i. "Skup speleologa Hrvatske", ki je letos potekal v Karlovcu ob njihovem praznovanju 20. obletnice delovanja. Srečanja se je udeležilo preko 100 jamarjev iz Hrvaške, BiH, Slovenije in še od marsikje. Na srečanje smo zaradi delovnih obveznosti prišli šele v popoldanskem času, ravno pravi čas, da smo poslušali predavanje slovenskih jamarjev o raziskavah v Renejevem breznu. Seveda je bilo moč slišati še veliko zanimivih predavanj, organizatorji so dobro poskrbeli tudi za spremljevalni program. V vhodnih delih šole so bile razstavljene fotografije, v notranjem delu različni prospekti jamarskih društev, v eni izmed učilnic pa so društva razstavljala in prodajala različne publikacije, mikice in druge izdelke na temo jamarstva, v drugi pa so bile razstavljene jamarske nalepke. Proti večeru je sledil izbor zmagovalne fotografije, predstavitev Speleološkog društva Karlovac ob njihovi 20. obletnici in jamarska olimpijada. Slednja je seveda doprinesla veliko smeha tako med tekmovalci, kot tudi med gledalci. V večernih urah je žal sledil povrate
Udeleženci: Leopold Bregar, Tanja Podržaj, Žan Jakob Stariha

Cvičkovo brezno (05.11.2016)
Člani treh dolenjskih jamarskih klubov smo se ob 9.uri zbrali pri Kostanjeviškem jamarskem domu.Nato pa nadaljevali do omenjenega brezna, ki se nahaja v zidanici ter v njem pridno delali do 18h. Vabilu Kostanjevičanov sva se iz našega kluba odzvala dva člana in pokazala kako se stvari streže :) Z vedri smo izvlekli veliko nalomljenih skal in jih s samokolnico kar 23 krat odpeljali v gozd. Širjenje težje prehodnih delov brezna ter nadaljevanja je bilo nujno potrebno za nadaljevanje raziskovanj.
Udeleženci: Leopold Bregar, Tanja Podržaj

!!!Dolenjski jamarski tabor (08.10.2016)
Minuli konec tedna (7. – 9. oktober) se je odvijal po več letih prekinitve Dolenjski jamarski tabor, ki so ga sestavljali jamarji iz JK Novo mesto, JK Brežice, JK Kostanjevica na Krki, DZRJ Ribnica, Belokranjski JK Črnomelj in JK Krka. Zadnji tovrstni tabor je bil leta 1996 in čas je že bil, da obudimo tradicijo. Številne priprave so se začele že mnogo prej. Delavni odbor je bil sestavljen iz predstavnikov treh klubov (JK Brežice, JK Novo mesto in JK Krka), ki so bili tudi glavni pobudniki tabora. Za letošnjega glavnega organizatorja je bil izbran in potrjen naš klub, saj ravno v letošnjem letu praznujemo svojo 10. obletnico delovanja in se nam je zdel tabor kot idealen zaključek Našega leta. Gonilna sila organizacije Leopold B. je imel tako ves čas polne roke dela, saj so se prve priprave pričele že konec avgusta: iskanje in ogled primerne lokacije, oblikovanje in pošiljanje vabil društvom, dogovori o organizaciji dogodka znotraj kluba, pisanje prošenj za finančne donacije, iskanje predavateljev in inštruktorjev, izdelava predstavitev, priprava zanimivih jamarskih igric, izdelava majic, itd..
Udeleženci: Alojz Malenšek, Bojan Grčman, Janez Jerman, Leopold Bregar, Mateja Podržaj, Tanja Podržaj, Urban Slana, Žan Jakob Stariha

Opremljanje stene v Stojni (01.10.2016)
Odpravili smo se proti Stojni natančneje v neposredno bližino pragozda Strmec. Namen akcije je bil očistiti in opremiti steno za potrebe Dolenjskega jamarskega tabora.Leopold in Tanja sva opremila še pred tem pa očistila stene in vejevje nad samo steno. Za čiščenje vejevja pri dostopu do stene in fotografiranje je poskrebela J.J. Ob koncu akcije se nam je pridružil še Bojan ki je šel na lov za polhi :)
Udeleženci: Bojan Grčman, Leopold Bregar, Tanja Podržaj

!!!Stena nad Poltarico (03.09.2016)
Minulo soboto, 3. septembra so pri izviru Poltarice v Gradičku pri Krki potekali izpiti Jamarske zveze Slovenije v sodelovanju z lokalnim Jamarskim klubom Krka, ki letos praznuje svojih prvih 10 let delovanja. Začeli so že zgodaj zjutraj, ko so se na parkirišču pred izvirom Poltarice zbrali vsi kandidati za izpit jamarski pripravnik in USJD+jamar, skupaj s svojimi spremljevalci ter inštruktorji jamarstva. Vodja Izobraževalne službe JZS je pozdravil navzoče in delo je hitro steklo. Kandidati so najprej pisali teoretični del izpitov (izpitne pole), inštruktorji pa so začeli s postavljanjem delovišč za praktični preizkus njihovega naučenega znanja. Po uspešno opravljenem teoretičnem delu je najprej sledil preizkus znanja iz prve pomoči in varstva jam. Medtem časom so inštruktorji opremili poligon nad izvirom Poltarice, kjer ima JK Krka že pripravljeno "plezalno" steno. Opremili so dve smeri, eno za plezanje čez postavljena sidrišča, vozel na vrvi in čez prečnico, druga smer pa je bila namenjena opremljanju in razopremljanju smeri za pridobitev naziv USJD+jamar. V isti steni je bil pripravljen
Udeleženci: Aleš Globokar, Alojz Malenšek, Anton Oberstar, Bojan Grčman, Janez Hočevar, Jože Kozinc, Jani Perovšek, Lojze Oberstar, Mateja Podržaj, Primož Fink, Primož Pahar, Robert Godec, Tomaž Hrovat, Tanja Podržaj, Urban Slana

!!!Zverinjačke rupe v Črni Gori (14.08.2016)
Proti Črni Gori smo se odpravili zvečer v petek 29.7.2016. Pred uradnim odhodom smo naše prevozno sredstvo še napolnili do zadnjega kotička.Reševalski kombi je pred odhodom pokal po šivih a to nas ni motilo, važno je bilo da smo se odlepili ter krenili da se izognemo gužvi na cesti. Gužve ni bilo in zato smo se že sredi noči ustavili v Paklenici kjer smo prespali. Nadaljevali smo v soboto zjutraj in po dolgi koloni na Hrvaško-Črnogorski meji le ugledali Črno Goro in se zapeljali na trajekt proti Tivatu. V mestu Kotor je sledila nabava in vzpon po cesti v smeri Lovčena. Bila je že pozna ura in temna noč,ko smo parkirali nad mestom taborjenja. Črnogorci so nas z navdušenjem pozdravili in nas postregli z zasluženim pivom. Naslednji dan je bil že delaven saj smo postavili in uredili velik taborni prostor in vse kar spada zraven. V jami Sistem Pala skala se je začelo z opremljanjem vertikale do globine - 200 m, do jame pa smo namestili kabel za komunikacijo med bivakom in podzemljem. Dan za tem pa smo se že odpravili do trenutnega dna Sistema Pala skala na globino - 453 m. Ravno tako se je medtem
Udeleženci: Leopold Bregar

Plezalna stena in okolica (26.07.2016)
V pričakovanju izpitov JZS ki bodo septembra na naši Krki smo se v ta namen lotili čiščenja stene. Pograbili smo listje in suho vejevje ter se spustili po stenah in jih skrbno očistili nestabilnih kamnov. Spravili smo se tudi na visoko steno, ki je bila zarasla. Veliko vej in grmovja smo posekali nato pa se lotili še dostopne poti.
Udeleženci: Leopold Bregar, Mateja Podržaj, Tanja Podržaj

!!!Sveta maša (22.05.2016)
V nedeljo smo se enkrat za spremembo udeležili Svete maše, ki je potekala nekoliko drugače. Pozabimo na dolg zastoj na primorski avtocesti, ko smo se vozili proti Socerbu, da pripravimo vse potrebno za potek obreda. Naša naloga je namreč bila, da po jami namestimo svečnike, bakle in lučke ter s tem poustvarimo zares lep ambient za obiskovalce. Naš cilj je bila Sveta jama nad Socerbom, v kateri je edina podzemna cerkev v Sloveniji. Jama se ponaša z globino 44 m in meri v dolžino 230 m. Šele v soju sveč nam je uspelo videti njene skrite čare, saj poleg bogatega okrasja (četudi so mnogi kapniki bili odnešeni iz jame) premore tudi Sveto vodo. Kot nam je prijazno razložil jamski vodnik iz JD Dimnice, kroži o jami legenda, da je v njej kot puščavnik dve leti prebival mladi , potem ko je prestopil v krščansko vero. Kristjani ga slavijo kot mučenika, saj naj bi ga zaradi njegove vere leta 283 oz. 284 usmrtil tržaški guverner. Jama je postala priljubljeno romarsko svetišče, v kateri se je do druge svetovne vojne vsako leto na dan Svetega Socerba, 24. maja obhajala sveta maša. Mašo je vodil seveda kd
Udeleženci: Anton Oberstar, Dejan Žugelj, Leopold Bregar, Tanja Podržaj

!!!Vodena jama (07.05.2016)
S strani organizatorjev krožne pešpoti "Prijetno domače", ki poteka po vseh 12 krajevnih skupnostih v Občini Ivančna Gorica, smo se odzvali prijetnemu povabilu za sodelovanje in pohodnikom razkazali Vodeno jamo. Pot jih je namreč na njihovem drugem dnevu pohoda vodila od Ambrusa proti Malemu Korinju tudi mimo Vodene jame. Ker je jama primerna za obisk tudi ne jamarjem, smo se v našem klubu odločili, da jamo razsvetlimo in pohodnikom omogočimo malo ohladitve v jami, ki ima prijetnih 8 stopinj. V jamo se je po spustilo okoli 40 pohodnikov, ki jim strah pred neznanim ni povzročal prav nobenih težav. Jama je večjih dimenzij in pod budnim očesom naših jamarjev so si jo ogledali v vsej njeni veličini. Spustili so se po večinoma podornem terenu z naklonom za cca. 90 metrov višinske razlike v dolžini slabih 200 metrov. Izvedeli so tudi veliko zanimivega o sami jami, živalstvu v jamah in jamarstvu v Sloveniji. Tisti, ki so raje ostali na toplem sončku, so si lahko ogledali vrvno tehniko, s katero jamarji raziskujemo skrivnostni svet temne vertikale. Spodbudne besede, stiski rok in nasmejani obrazi so nam da
Udeleženci: Franc Koželj, Jože Kozinc, Jani Perovšek, Leopold Bregar, Primož Pahar, Robert Godec, Tanja Podržaj, Urban Slana

Mišnica (28.03.2016)
Odzvala sva se vabilu JKNM, ki se je glasilo:"Mišnica je jama, ki preprečuje poplave Dobrniške doline pri Trebnjem. Lani smo jo očistili smeti in zopet opravlja svoje delo. Sedaj je jama dovolj suha, da je mogoč vstop vanjo. V ponedeljek, 28. marca (9-12h) bo javni spust v Mišnico. Vabljeni!" Vreme je bilo danes ravno pravšnje in sva šla. Pri zadnjem obisku pred skoraj desetimi leti je bila Mišnica zametana s smetmi. Sedaj, ko je čista pa se da videti tudi notranje dele.Jama je zelo blatna, škornji se ponekod v celoti vdirajo v blato in ravno to nas jamarje nasmeje na svojevrsten način. Čeprav mi tokrat res ni dišalo mazati čistega fotoaparata sva le naredila nekaj spominskih fotografij. Mišnico je obiskalo tudi lepo število domačinov, ki so jih jamarji spuščali do dna vhodnega brezna. Po končanem obisku smo si vsi skupaj privoščili pečenega odojka :) L.B.

Zelenkotova jama (20.03.2016)
Lepo sončno nedeljo smo izkoristili za prijetno delo, saj smo organizirali vsakoletno čistilno akcijo, letos ponovno na Gradišču, tokrat v Zelenkotovi jami. Razdeljeni v dve ekipi smo odšli vsak proti svojemu delovišču. Prva ekipa je očistila jamo, druga pa manjšo udornico v bližini. Smeti je bilo kar nekaj; prevladovali so kovinski predmeti, posode, steklo in nekaj malega plastike. Po končanem delu smo odšli na zasluženo kosilo v Lavričevo kočo na Gradišče.
Udeleženci: Aleš Globokar, Janez Hočevar, Jani Perovšek, Mitja Kozinc, Tomaž Hrovat, Tanja Podržaj, Urban Slana, Žan Jakob Stariha

!!!Prvih 10 let (14.03.2016)
"Pisalo se je leto 2006 ko so ustanovni člani kluba v januarju sklicali prvi Občni zbor Jamarskega kluba Krka, kjer so sprejeli Statut kluba in dorekli cilje za prihajajoče leto. Dva meseca pozneje, 14. marca, je klub tudi uradno zaživel. Od takrat so se načrti in želje članov strmo vzpenjali. Premnogo je bilo jamarsko obarvanih vikendov, raziskanih in dokumentiranih novih jam, z veseljem smo se podali tudi v kakšno "turistično", da smo si ob pogledu na bogato jamsko okrasje "spočili" oči na podzemnih lepotah. Da, tudi padce smo v teh letih doživeli, vendar nas je to le navdalo z novimi močmi. Marsikaj smo skupaj doživeli in tako je prišla tudi ideja, da se na naš Dan D podamo po poti, ki so jo pred več kot desetimi leti začrtali jamarji. Vrnili smo se na "kraj zločina", v Jamo Poltarico, ki je "kriva", da je jamarstvo na Krki po dolgih letih ponovno zaživelo. Namreč, četudi so jamo odkrili tedaj še člani JK Novo mesto, so prav zaradi njenega odkritja pozneje nekateri člani prej omenjenega kluba, leta 2006 ustanovili JK Krka. Pisal se je ponedeljek, 14. marec 2016, ko smo obudili spomine na za
Udeleženci: Jože Kozinc, Jani Perovšek, Leopold Bregar, Mateja Podržaj, Nataša Lukman, Primož Bregar, Primož Pahar, Tea Oberstar, Tanja Podržaj, Urban Slana

Krška jama-jurcicev pohod (05.03.2016)
Kot vsako leto jamarji pricakamo pohodnike ki krenejo iz visnje gore do muljave..najbolj pridni pridejo tudi do krske jame. Pri krski jami nas je presenetil tudiRtv Slo. Prikazali smo kratek spust..nekaj navdusenja so pokazali tudi pohodniki ki so z zanimanjem gledali nase delo.
Udeleženci: Blaž Gorjanc, Jani Perovšek, Nataša Lukman, Primož Pahar, Tomaž Hrovat, Urban Slana

Apolonova jama (21.02.2016)
Minulo nedeljo se je nam "krkašem" ponovno zahotelo jamskega turizma. V goste smo povabili še prijatelja iz primorske Ličan Alberta. Obiskali smo dve jami in sicer lepo Apolonovo jamo in zanimive Željnske jame. V prvi ki smo jo obiskali smo med obiskom naredili nekaj fotografij in obenem spremljali našega novopečenega jamarja Francija in njegove prve korake v jamarstvo. Dobro mu je šlo in kar nas je vse skupaj veselilo je to da je pri tem še užival. Ja, ravno vsak pa ne more biti jamar :) Po naužitih lepotah v Apolonovi jami smo nadaljevali še z obiskom Željnskih jam. Njihova največja značilnost je, da so zelo plitko pod površjem. Imajo tanek strop in številna naravna okna. Dan smo zaključili ob rudniškem jezeru v Kočevju. L.B.
Udeleženci: Frenk Jenkole, Leopold Bregar, Mateja Podržaj, Tanja Podržaj

Rampoha (07.02.2016)
Pustno nedeljo smo krški jamarji preživeli v Poljanskem gozdu poleg zapuščenega kočevarskega zaselka Rampohe. V bližini vasi je med drugo svetovno vojno delovala Baza 80,kjer je med drugim Vlado Kozak 1. junija 1943 izdal prvo številko časopisa Kmečki glas. Zgodovino smo zapisali tudi mi z obiskom dveh neraziskanih brezen. Prvo sicer za nas bolj potencialno se je končalo le pri petintridesetih, drugo pa pri dvajsetih metrih. Jamarsko doživetje v jami so popestrili kapniki in večja sigasta kopa na dnu jame. Raziskovanja še sledijo.Dan je bil ob ognju kulinarično zaključen s pokušino "dietnih" klobas :) L.B.
Udeleženci: Anton Kutnar, Leopold Bregar, Tanja Podržaj, Žan Jakob Stariha

Pihalnik pri Semiču-drugič (23.01.2016)
Drugo dejanje v breznu je bilo širjenje nadaljevanja. Pot smo si utrli dokaj hitro in se spustili nekaj metrov nižje kjer se jama nadaljuje. Pred nami je bilo razpotje saj smo stali nad ožjim breznom in pred dvema meandroma. Šli smo v širšega, ki se vzpenja in zaključi s kaminom. Začeli smo z meritvami in nadaljevali s širjenjem v izrazito prepihanem in ozkem meandru. Tukaj nas čaka še veliko dela če hočemo nadaljevati z raziskovanjem. Dan smo zaključili s izmero vseh rovov. Pokukali smo v hladno noč in ogenj zunaj je bil ravno pravšnji za pripravo večerje :) L.B.
Udeleženci: Frenk Jenkole, Janez Jerman, Leopold Bregar, Tanja Podržaj

Pihalnik pri Semiču (18.01.2016)
Ponedeljek, ki se običajno »vleče« je bil izbran kot časovno najbolj primeren dan za širjenje perspektivnega pihalnika. Člani iz vseh vetrov smo se po službenih obveznostih zbrali v Semiču in nadaljevali z avtomobili do najbližje lokacije. Naprej smo jo peš mahnili v gozd do vhoda, ki na prvi pogled ni bil nič posebnega. Majhen vhod nas je vabil predvsem zato ker je iz njega solidno pihal topel zrak. Lotili smo se odkopavanja in po treh urah naleteli na večjo skalo. Kazalo je na konec akcije, končno pa se je skala pod vztrajnimi udarci kladiva le vdala. Odprl se je pogled v prostorno notranjost in prve kapnike. Sledili smo vodoravnemu rovu, ki je ostanek nekdaj aktivnih vodnih dejavnosti v tej jami. V tleh je nadaljevanje v manjše brezno kjer se jama navidezno zaključi s podorno dvorano. V podoru smo nato našli prepihano ožino ampak za nas ta dan žal neprehodno nadaljevanje v globlje dele jame. Namesto nadaljevanja smo se lačni lotili peke dobrot in z akcijo zaključili. L.B.